3D Projecten & Game graphics

Oude en nieuwe projecten; hieronder een globaal beeld van het werk wat ik verricht heb. Maar in principe kan alles gebouwd natuurlijk. Niet van elk project heb ik helaas het materiaal in bezit of mag ik deze laten zien. 

‘Kruistocht in spijkerbroek’

Gebaseerd op het gelijknamige boek heb ik hiervoor samen met een programmeur (Patrick Hoogenboom) het laatste level ontwikkeld gebaseerd op ontwerpen uit het jaar 1200, Italie. Het spel is als familie spel breed aangeboden in de periode dat de film in de biooscoop werd gepresenteerd.

Het spel is tot stand gekomen door een samenwerking van 4 game/media bedrijven waar elk bedrijf een- of meerdere levels voor zijn rekening heeft genomen. Het laatste level dwong de speler om binnen een bepaald tijdstramien de tijdopening in de kathedraal te halen terwijl men als door een labyrinth werd gehinderd door wachters en obstakels. Een behoorlijk stressvolle ervaring..

rtemagicc_spel_png

genua-render-02genua-render-06level6genua-05

 

Indiegame concept ontwikkeling 

Post WW3, een smeulende aarde achterlatend probeerd wat er is overgebleven van ‘de mens’ te ontsnappen naar Alpha Proxy. Maar ook hier gaat men na een aantal genertaties is de fout tot ook de laatste mens aan ouderdom overlijdt. Wat er overblijft in de voorgeprogrammeerde schepen, welke een representatie vormen van de grootste architectonische prestaties per land, is de veestapel. De veestapel..  Waar de veestapel verpest is door het zien van de menselijke macht en hebzucht is er geen plaats voor geld… maar wel voor macht en eten..
Mocht dit spel ooit tot een shipment komen dan ligt de verfilming ervan niet ver weg.

the-big-departureoutsidecorridor-01 

 

    


 

 

 

 

 

 

restaurant

 

 

 

 

 

 

 

 

Crooked fence’

Een Slasher game met een iets wat te dikke ridder tegen het gebruikelijk gespuis.

dudezackshield-wip

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Rock, Paper shoot IT! ; Een WW2 VR game met een knipoog.
Deze kan ik beter niet delen maar in mijn zoektocht naar een Unity multiplayer programmeur waag ik het erop.
Een, op papier, tot in de puntjes uitgewerkt game-concept met een hoop onvoorspelbaarheid en verslavingsgehalte..

wo2fighter014
unityscreenshot01 
262-me_model  spitfire-262

 

BeOne Infosecure:

Serious game: ontworpen om awareness te kweken voor de eigen invloed op data security binnen het bedrijf.

 

Serious Game (Nintendo DS)

Aanvankelijk ontwikkeld voor gebruik met de stappenteller maar vooral als kennis platform over de oude beschavingen van de wereld.

soepel

 

Second Life
Er is een tijd geweest dat het 3D platform Second Life ook in Nederland een hype was en iedereen dacht er aanwezig te moeten zijn..niet alleen de chatters in bezit van een redelijke videokaart maar ook de ABN, Randstad, Aegon en anderen maakten deel uit van deze hype! Randstad had een digitaal EN fysieke taak gesteld om mensen aan het werk te helpen. Tijdens het vegen voor lindendollars voor de volgende digitale borstvergroting werd je meteen door echt personeel online gevraagd of je al stond ingeschreven en wat je vooropleiding was. Erg vooruitstrevend als je het mij vraagt?! Onder contract bij DNB media te Amsterdam werkte ik voor deze klanten en heb ik een hoop leuke dingen meegemaakt. Zo zat Henk Shiffmacher een avond naast me met zijn ontworpen inworld tattoo en digitaal condoom om Awareness te kweken voor de werkzaamheden van ‘Stop Aids Now! De eenvoudige schaalbaarheid van objecten binnen Second Life heeft tot hilarische situaties geleid die avond.
Toen ik alles klaar had gezet voor gebruik en de heer Schiffmacher mijn plaats achter de pc af wilde staan vroeg hij mij vriendelijk of ik zijn handen wilde zijn achter de pc omdat hijzelf was gestopt na de ontwikkeling van de 4-kleuren pen.. een bijzondere avond 🙂

 

 

‘Tendence’ 

Het Italiaanse horloge merk Tendence kwam met het geweldige idee om zijn nieuwe modellen te promoten via het Second Life medium.  De SL gebruiker kon inworld voor zo’n 300 Lindendollar een mooie horloge kopen en het aankoop bedrag terug krijgen na bezoek aan het Tendence eiland. Als ontwerp heb ik een huge-ass horloge over het eiland neergelegd..lopend op de NL tijd met een lift naar binnen waar presentaties en promo’s werden gehouden. Wanneer men in de nieuwe-modellen-kluis stemde op zijn favoriete model kreeg men zijn Lindendollars direct geretourneerd!
Dat is pas mmoderne marketing!

sl1

 

‘ Expat City of The Hague’

Een herkenbaar stukje strand gebouwd om nieuwe expats te verwelkomen. Den Haags nieuwe logo werd er gepresenteerd (gratis inworld vlieger) en de wegbewijzering tijdens de strandwandeling opende websites met expat relevante informatie. De media presenatie deed ik samen met toenmalig Haags wethouder Frtiz Hugffnagel.

Voor een software test consulantancy werd er gevraagd naar een Europees bos om in te paintballen. In de bomen hingen er club containers met gear en info. Info omdat er hier ook gerecruteerd werd voor uitgenodigde potentieel nieuwe werknemers. Test consultants zien hun collega’s slechts een of twee keer per jaar maar via deze wijze werd er verzocht op vrijdag na werktijd een potje mee te paintballen zodat er toch nog enig contact was. Een groot succes!

sl2

 

 

 

Eigen project (In aanbouw)

indy

indynkev

 

 

Heel oude  projecten: 

 

US Racer

davi

Bijlmer station

still_07-1 still_05-1 still_03-1

 

 

Het commerciele begin van VR; bouwen per poly  (Superscape)

 

Ontwerp Traverse Emmen

big_emmen01 big_emmen02

Ontwerp Gravo gebouw

gravo21cymk gravo31cymk

Invulling Hoekse waard

hoekse-waard_1 hoekse-waard_3

Katendrecht; ontwerp woonwijk

screenshot_1lucht

Machine kamer olietanker simulatie

vrs2000_5